duminică, 5 aprilie 2015

Omul s-a nascut ca sa fie cumparat!


  Din punctul meu de vedere, mi se pare ca traim intr-o societate in care barfa, lacomia si interesul pentru ceea ce face  celalalt, ocupa locuri primordiale in educatia noastra.        Mai tarziu, elementele negative vor deveni caracteristici de baza in definirea noastra ca indivizi, si vom ajunge sa construim intr-o perioada scurta de timp, o societate defectuoasa, al carei motor se va alimenta cu gandurile si exemplele negative produse de indivizi. 
  Da, este bine sa avem ambitie, sa vrem sa facem mai mult decat apropele nostru si sa dorim sa evoluam...dar asta nu inseamna ca trebuie sa ne bagam nasul unde nu ne fierbe oala.   Suntem prea interesati de viata vecinului, incat ajungem sa-i sarim gardul doar pentru a-i auzi discutiile din casa, suntem prea invidiosi daca o persoana are mai mult decat noi, incat ajungem sa o denigram in fata celorlalti...ce mai, ne transformam incet, incet in monstrii condusi de instincte pe care nici noi nu le intelegem. 
  Tot acest interes pentru aproapele nostru nu face decat sa ne distruga relatiile de orice natura, si sa ne distruga pe noi ca oameni...trebuie sa intelegem conceptul de "viata privata" si sa intelegem, de asemenea, ca niciun fel de actiune ce aduce daune (ma repet, de orice natura) nu poate fi justificata.
  Cineva mi-a spus candva o vorba "omul s-a nascut ca sa fie cumparat"...vreau sa cred ca nu e asa, desi viata mi-a demonstrat certitudinea acestei expresii. Din pacate, de multe ori beneficiile materiale sunt mai importante decat oamenii de langa noi, si multi indivizi cad in astfel de capcane. Cred cu tarie ca exista exemple pozitive in societatea noastra, si imi doresc sa intalnesc astfel de oameni...Totodata, imi doresc sa stiu cum sa ma feresc de tentatii de acest gen, si sa am taria sa ma debarasez de oamenii fara pic de caracter.  




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu