miercuri, 15 aprilie 2015

Trecutul din Prezent

   Pentru ca zilele acestea am luat o pauza de la scris si m-am concentrat pe familie si oamenii dragi mie, am avut ragazul necesar sa ma gandesc la tema urmatoarei postari... cu greu m-am hotarat sa scriu despre acest subiect pentru ca nu mi s-a parut asa de interesant, insa cu siguranta ne macina pe noi toti, si anume trecutul. Trecutul face parte din vietile noastre si din "definitia" fiecarui individ...ceea ce este foarte clar pentru mine este faptul ca noi, oamenii, avem tendinta de a trai de multe ori in trecut, mai ales atunci cand vorbim de amintiri neplacute si uneori tragice, amintiri care ne-au daramat si care ne consuma pana in momentul de fata. 
  Este cert ca ne place sa ne torturam, insa de ce nu vrem sa traim cu trecutul acela frumos, cu povestile cu personaje pozitive...sa luam decat cuprinsul povestirii si sa nu ne aducem aminte de finalul trist al filmului?! Si macar daca tot acest chin ar fi fost cu folos... Ne place sa ne lasam sufletul macinat de sentimente crude produse de oamenii dragi, insa nu luam absolut deloc de invat! Si din pacate, acesta este defectul omului!!! Din aceasta cauza multi indivizi clacheaza, nereusind sa se realizeze si sa devina omul puternic la care toti visam. 
   Recunosc, si eu am momente in care imi doresc sa nu mai am absolut nicio amintire, sau momente in care ma gandesc la fiintele care s-au perindat prin viata mea...momente grele, dar pe care mi le asum! Insa reusesc sa imi revin destul de repede. Sunt constienta ca toate se intampla cu un rost si ca rabdarea si bunatatea de care dau dovada vor fi rasplatite la un moment dat. Suntem oameni, iar amintirile sunt pentru a avea ce povesti mai departe...trecutul face parte din viata noastra, insa nu trebuie sa traim in el. Trebuie sa ne axam pe prezent pentru ca doar asa vom putea evolua...iar experientele de viata prin care am trecut au rolul de a ne contura ca fiinte sociale, dar in acelasi timp de a ne diferentia de ceilalti. 
   Mai pe scurt, in tot acest timp am vrut sa evidentiez faptul ca prezentul si viitorul sunt etapele cele mai importante din viata noastra, si ca pentru a reusi ar trebui sa ne concentram asupra lor si nu asupra lucrurilor traite pana acum. Trecutul este de multe ori o lectie de viata, o lectie din care ar trebui sa avem de invatat, insa de multe ori oferim prea multe sanse si riscam sa traim intr-un trecut din prezent. Nu trebuie sa ne lasam influentati de absolut nimeni, insa trebuie sa luam de invat din greselile comise si sa ne bucuram de amintirile frumoase, pentru ca nepotii sa aiba ce auzi!

2 comentarii:

  1. Nicolas K. Brown17 aprilie 2015 la 06:32

    Ciucalată ,oamenii sunt niște creaturi masochiste. (Mare parte, să nu exagerez și eu)
    Au impresia că trecutul este locul în care trebuie să se refugieze de fiecare dată când ceva nu le convine ,când prezentul îi dezamăgește.

    Părerea mea personală despre trecut? (trecut ca idee generală ,nu fac referire la trecutul meu)
    Trecutul este cel care ne face să evolum. Însă ,există și riscul ca trecutul să ne facă să rămânem în el, ca o inevoluție. Trăid într-o perioadă grea, în care boala secolului este depresia oamenii riscă să păstreze trecutul în prezent. Deși uneori trecutul a fost mai bun ca prezentul nu trebuie să-l păstrăm cu noi ,căci d-aia se numește trecut.
    Dacă trecutul a fost un haos ,iar acum suferința de mai apasă din când în când ar trebui s-o luăm ,să-l luăm ca pe o glumă. Adică uite ce oameni mi-au trecut ,în trecut ,prin viața mea. Sau uite ce mi s-a întâmplat.
    Poate nu tot comenatriul meu a avut logică ,însă ,ideea de bază este că trebuie să privim trecutul ca pe o glumă sau ca pe o perioadă de călire pentru noi.
    Personal nu iau oamenii după trecutul lor ,îi iau după prezentul și viitorul ce mi l-aș putea croi cu ei.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dupa cum am scris si mai sus, eu cred ca trecutul este o etapa foarte importanta care ne defineste ca oameni, sau ca fiinte sociale...insa noi, nu stim cum sa gestionam acest trecut, cum sa ne bucuram de momentele frumoase si cum sa invatam din deciziile proaste sau momentele dificile prin care am trecut. Este mai usor sa ne gandim la raul adus noua decat sa gasim solutii pentru a evolua...este mai usor sa ne victimizam!
      Va multumesc ca ma urmariti si va mai astept cu pareri!

      Ștergere